Till våren är det tänkt att vi ska bygga en ridbana här hos oss, det kommer bli ljuvligt. 
Nu har vi börjat fundera på mått, vilka mått passar sig när man nu ska bygga ridbana? Tanken är att ha en hinderpark med några hinder och att man skall kunna vara 2-3 st och rida samtidigt utan att det blir för trångt eller man är ivägen för varandra och såklart att man skall kunna hoppa lite samtidigt utan att krocka. 
Jag är inne på typ 23x50m eller 25x60m men samtidigt vill jag inte bygga för stor ridbana, för det har jag nog ingen nytta för. 
Hjälp mig gärna, vad har ni för mått på era ridbanor? 
 
 
Bild tagen från google. 

4 kommentarer

Emma

10 Feb 2016 16:49

Vi satsar också på ridbanebygge till sommaren troligtvis, blir nog en 20x60 så man kan sitta och nöta dressyrprogram på korrekta mått 😄

Emma

10 Feb 2016 16:49

Vi satsar också på ridbanebygge till sommaren troligtvis, blir nog en 20x60 så man kan sitta och nöta dressyrprogram på korrekta mått 😄

Svar: Tycker att 20 brett är lite smalt om man ser till ridhuset ;)
Linnea Borgström

Philippa Wilkens

13 Feb 2016 10:03

25x60 tycker jag är perfekta mått :)

Svar: Jag funderar på det också men det är också en kostnadsfråga, har du byggt din själv? :)
Linnea Borgström

Rebecka Fredriksson

13 Feb 2016 10:30

Jag har ungefär 25x60 vilket funkar super! Är iofs ensam så det går ingen nöd på mig. Hellre för stor än för liten är mitt tips :)

Svar: Ja jag funderar på det också men det är också kostnadsfråga tyvärr.. Har du byggt din själv? :)
Linnea Borgström

Kommentera

Publiceras ej