Igår blev det bara en liten skrittur på Gandi en sväng, så skönt att kunna koppla av och låta han bara skritta vissa dagar, han rör ju på sig i allafall :-) 
Idag lastade jag och åkte till mulseryd istället, det spökade med lyset när jag kom dit så trodde nästan jag skulle behöva åka hem igen men sen hoppade det igång och vi fick till ett väldigt bra pass! Dock kanske inte lika bra som förra gången men det gick väldigt lätt en timma, den bara flög iväg! Vi tränade först på skänkelvikningar i skritt och trav, utåtställningar och avsaktningar, ryggningar och hade liksom en röd tråd i hela tiden. Sen blev det galopp och där tränade vi först att han bara skulle flyta på, sen blev det utåtställning även här och efter det tränade vi minska och korta galoppen och sen öka igen, det gick lite halvt sådär så nu vet vi vad vi ska öva på :-) Sen i traven igen så vågade jag inte riktigt sätta ordentligt tryck i honom för att få till det där wowet, jag vet inte riktigt varför jag inte gjorde det men något steg blev riktigt fina men jag hade kunnat sätta ihop ännu mer för att få fler steg. Jag är nöjd med honom, han är riktigt fin och jag ska lära mig att våga sätta mer tryck i honom och att han inte exploderar då för det kan verkligen hända, man går ju på en skör tråd hela tiden men det är bara att lära sig! :-) Han var riktigt fin de sista och det blir bara bättre och bättre, glada jag! 
 
Däremot har jag lilleman som är halt, stackaren! Vet inte vad han har gjort, han står inne halva dagar och går ute halva och hoppas han snart blir bättre. Vi som hade kommit så bra igång, lilla gubben! 
 
Längtar till sommaren! 
 

1 kommentarer

Emma

18 Feb 2016 13:17

Vart ligger mulseryd? Och vems ridhus är är det? 😄

Svar: Mulseryd ligger mot Jönköping från oss typ och det är en privatperson som äger det, Sara heter hon :)
Linnea Borgström

Kommentera

Publiceras ej