Vi har gjort det, vi har tagit oss igenom det men vilket slit - jag är slut i kropp och själ och nästa sommar ska jag sitta i en solstol och inte göra något (tror jag i allafall.. ) 
 
Jag ska ta er igenom våran resa (om jag kommer ihåg..) 
Vi började med att rensa ur ett utrymme som skulle bli vårt framtida stall, alla väggar var snea och knappt hållbara.. Puhu! Vi hade ett enormt arbete framför oss.. Vi började i maj, i maj (!) 
Såhär såg det ut efter lite pysslande, Robin har här murat / putsat den väggen där, vi gjorde hela den väggen tills slut för att få det jämt. Då tyckte jag att det skulle va snyggt att behålla den väggen, tur att jag ändrade mig! 
 
Såhär såg det ut i taket, helt öppet uppåt, vi fick sätta ihop själva byggnaden med typ spännband för att inte det skulle rasa, haha.. 
 
Vi fortsatte i en hyffsad snabb takt, ni får tänka på att vi båda jobbar 100%, Robin jobbade mycket extra - jag hade mina hästar / tävlingar osv, så jag tyckte vi har gjort detta riktigt bra! 
 
Vi fick in fönster, hela 3 stycken - här är det ena.. Ni ser också att jag hann måla över väggen på det som putsats tidigare.. 
 
Första dagen på semestern gjorde vi det! Vi har haft hjälp att hacka ur allt golv och sen samlade vi släkt och vänner och började gjuta ett nytt golv! Herregud vilka duktiga killar jag har ;) Såhär såg det ut medans det torkade. Nu är vi i juli.. :) 
 
Jag tog fyra dagar eller om det var fem när de regnade som mest och målade råspont så jag storknade.. Efter det började vi resa stolpar och lägga balkar i taket för att förbereda att lägga tak. 
 
Sen började vi skruva tak! Herregud, vad vi skruvade och vad vi grejade men så bra det blev!! Det var nog det som tog längst tid tror jag.. 
Sen var det lägga väggarna med råspont och jag målade taket en gång till och sedan körde jag på med väggarna. 
Såhär bra blev taket! 
 
Innan vi spikade på råspont på väggarna så isolerade vi väggarna och fixade. Sen var det bara att spika på väggarna, fixa för fönsterna och sådär :) Sen blev vi i allafall klara med det! 
 
 
Såhär snyggt blev det! 
När två av tre väggar var klara murade vi upp mot råsponten så det skulle bli jämt, efter det började jag måla grått på väggar och stolpar och sen började jag fixa med boxväggarna och Robin och pappa fixade två dörrar. Vårt mål har ju varit detta året att fixa två boxar så därför har det varit prio med det. 
 
Sen sa det bara PANG! Det fanns grå färg på väggarna, på stolparna och Robin började med sista väggen.. Här i det hålet som är här ska bli en dörr där, en delad dörr så man ska kunna öppna halva dörren tex om det är lite varmt :) 
 
Här är ena boxdörren som ska målas en gång till, vi målade allt två gånger och så mycket färg det har gått åt, puhu! Det hade vi inte riktigt trott men så har det blivit :) 
 
Och sen bankade vi ner boxväggarna efter att ha skickat iväg allt järn på galvning, det blev sådär galet bra och jag har ju tänkt inget galler och titta här hur bra det blev! 
 
TVÅ BOXAR KLARA!! Denna kvällen var jag galet grymt lycklig, vi var typ i mål!! :) Två boxar klara och sen fick mina killar leva lite i byggnadsplats samtidigt som stall men de fick i allafall tak över huvudet! 
 
Sista väggen blev klar, dörren blev klar - jag fick en trappa och så fixade vi även dit den tredje boxen. Och för någon vecka sen tog jag detta kort, 
 
 
För nu är vi typ klara.. :) Dörrarna ska fixas till bara och så önskar jag mig en hylla bakom trappan där, där samlas väldigt mycket skit kan jag säga :) Sen är det lite detaljer som ska upp, tex en tavla, klocka och troligen någon mer krok. Men jag är GALET lycklig för att vi lyckades! Meeen att bygga stall på en sommar samtidigt som man vill träna och tävla sin egna hästar och göra en del annat har tagit på mig och tagit på oss men jag är galet lycklig att vi lyckades! 
Nästa år är vårt mål är ridbana med belysning ;) 
 
Ni får gärna ställa frågor om vårt bygge, kör på bara! :) 

4 kommentarer

Anonym

20 Nov 2015 17:40

Vart har du sadelkammaren?

Anonym

20 Nov 2015 20:44

Ser ingen bild på den ursnygga elinstallationen?
//Anonym

Anonym

13 Jun 2016 07:05

Hej! Vad har du använt för grå lasyr?

Anonym

13 Jun 2016 07:07

Hej! Jättesnyggt! Vad har du använt för grå lasyr? Mvh Eva

Svar: Hej Eva! Åh kommer inte riktigt ihåg vad den heter men den gråaste som finns blandat med svart. Tack så mycket!
Linnea Borgström

Kommentera

Publiceras ej